EKİM AYI ÇALIŞMA PLANIMIZ
1-Afiş ve logo tasarımları yapılması ve anketler ile seçilmesi
2- Okul tanıtım panoları hazırlanması,projemizin sosyal paylaşım sitelerinde sayfalar açılarak yaygınlaştırılması
3-Öğretmen ,okul ve ilçe tanıtımlarının yapılması
4-Öğretmen webinarı ile kasım ayının planlanması
5-Proje tanıtım videosu hazırlanması
6-Öğretmen, öğenci ve veli ön testlerinin yapılması
KASIM AYI ÇALIŞMA PLANIMIZ
1- Ortak ürün olarak her öğretmenin 1 kodlama sayfası hazırlamasıyla oluşan kodlama etkinlikleri dergisi hazırlanması ve uygulanması.
2- Her öğretmenin sınıf şartlarına göre uyguladığı, çocukların birebir katılarak uyguladıkları kodlama oyunu.
3- Öğrencilerimizin kullanacağı web2 aracı code.org uygulamasının kullanımına başlanması.
4-Öğretmen webinarı ile aralık ayı planlaması yapılması.
ARALIK AYI ÇALIŞMA PLANIMIZ
1- Ortak ürün olarak her öğretmenin 1 kodlama sayfası hazırlamasıyla oluşan kodlama etkinlikleri dergisi hazırlanması ve uygulanması.
2- Tüm öğretmenlerin uyguladığı kodlama oyunu
3- Öğrencilerimizin kullanacağı web2 aracı code.org uygulamasının kullanımına devam edilmesi.
4-Öğretmen webinarı ile aralık ayı planlaması yapılması.
5- İkili okul eşleşmesi şeklinde öğrenci tanışma webinarlarının yapılması.
OCAK AYI ÇALIŞMA PLANIMIZ
1- Ortak ürün olarak her öğretmenin 1 kodlama sayfası hazırlamasıyla oluşan kodlama etkinlikleri dergisi hazırlanması ve uygulanması.
2- Öğrencilerimizin kullanacağı web2 aracı code.org uygulamasının kullanımına devam edilmesi.
3-Öğretmen webinarı ile Ocak ayı planlaması yapılması.
4-Aile Katılım etkinliği olarak artık materyalden robot tasarımları yapılması ve yapılan robotların okulda sergilenmesi.
ŞUBAT AYI ÇALIŞMA PLANIMIZ
1- Ortak ürün olarak her öğretmenin 1 kodlama sayfası hazırlamasıyla oluşan kodlama etkinlikleri dergisi hazırlanması ve uygulanması.
2- Öğrencilerimizin kullanacağı web2 aracı code.org uygulamasının kullanımına devam edilmesi.
3-Öğretmen webinarı ile Şubat ayı planlaması yapılması.
4-Güvenli İnternet Günü ile ilgili bilgilendirici sınıfiçi etkinliklerin yapılması.
5-Güvenli İnternet Günü ile ilgili Wordwall Web2 oyunumuzun oynanması.
6-Ortak Ürün olarak her sınıfın katkısı ile Kodlama konulu öykünün yazılması
MART AYI ÇALIŞMA PLANIMIZ
1- Öğrencilerimizin kullanacağı web2 aracı code.org uygulamasının kullanımına devam edilmesi. Kullanım Grafiklerinin kontrol edilmesi. Öğrenci Sertifikalarının öğrencilere verilmesi.
2-Öğretmen webinarı ile Mart ayı planlaması yapılması.
3- Proje sonu Balkod isimli etkinlik grubu ile kodlama etkinlikleri üzerine öğrenci webinarı yapılması.
4- Ocak ayında kendi tasarladığımız robotlar ile şubat ayında kendi yazdığımız kodlama öyküsüne kod adımları yazılarak sınıfta kodlama oyunu oynanması.
NİSAN AYI ÇALIŞMA PLANIMIZ
1- Proje son testlerinin yapılması ve ön test- son test analizlerinin yapılması.
2- Yapılan etkinliklerden proje ortak final ürünü hazırlanması.
Proje Hakkında
Projemizin konusu robotik kodlamadır. Amacımız 3-6 yaş okul öncesi öğrencilerini robotik kodlamayla tanıştırmak ve temel düzeyde kodlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Aynı zamanda kodlamayı eğlenceli bir şekilde öğreterek sevdirmeyi hedefliyoruz.
Hedefler
1- Robotik kodlama ile ilgili temel kavram ve becerileri kazandırmak.
2- Kodlamayı eğlenceli öğreterek sevdirmek.
3- Okul öncesi dönemde robotik kodlamanın temelini oluşturmak.
4- Kodlama etkinlikleri sayesinde öğrencilerin analiz yapma, problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek.
5- Öğrencilerin olaylar ve durumlar arasında bağ kurabilme becerilerini geliştirmek.
Çalışma Süreci
Ortak olan öğretmenler ile ortak kararlar alarak ve alınan kararları uygulayarak işbirliği içinde projemizi yürütmeyi planlıyoruz. Projemiz Ekim ayında başlayıp nisan ayında son bulacaktır. Ekim ayı proje başlangıç çalışmaları yapılacak. Sonraki her ay 1 robotik kodlama etkinliği uygulanacak. Öğrenciler web2 araçları ile tanışacaklar. Çocuklar online görüşmelerle bir araya getirilerek sosyal-duygusal gelişimleri desteklenecek. Ayrıca tüm ortakların ve öğrencilerinin katılımı ile ortak ürünler oluşturulacak. Nisan ayında proje bitirme çalışmaları tamamlanarak projemiz sonlanacaktır.
Beklenen Sonuçlar
Çocukların kodlamayı severek ,en temel kodlama becerilerini kazanmalarını ve bu becerilerini günlük hayatta nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini hedefliyoruz. Robotik kodlama sayesinde öğrencilerin analiz yapma, problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Projemiz sonunda edinilen kazanımlar doğrultusunda bir final ürünü oluşturmayı planlıyoruz.
PROJE MÜFREDAT ENTERGRASYONU
|
1. Etkinlik Codeweek
|
|
Bilişsel Alan
|
Sosyal Duygusal Alan
|
Psikomotor Alan
|
Dil Alanı
|
Özbakım Becerileri
|
|
Kazanım 1:
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya
odaklanır.
Kazanım
2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Kazanım 10: Mekânda konumla
ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri:
Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere
yerleştirir.
Mekânda konum alır.
|
Kazanım 7: Bir işi ya da
görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba
gösterir.
Kazanım 10:
Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
|
Kazanım 1: Yer değiştirme
hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür.
|
Kazanım 7:
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım 10: Görsel
materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
|
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.
Ev/okuldaki eşyaları toplar.
|
|
2. Etkinlik Kodlama Oyunları
|
|
Bilişsel Alan
|
Sosyal Duygusal Alan
|
Psikomotor Alan
|
Dil Alanı
|
Özbakım Becerileri
|
|
Kazanım 1:
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya
odaklanır.
Kazanım
2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Kazanım 10: Mekânda konumla
ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri:
Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere
yerleştirir.
Mekânda konum alır.
|
Kazanım 7: Bir işi ya da
görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba
gösterir.
Kazanım 10:
Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası
sonuçları söyler.
|
Kazanım 1: Yer değiştirme
hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür.
|
Kazanım 7:
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım 10: Görsel
materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
|
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.
Ev/okuldaki eşyaları toplar.
|
|
3. Etkinlik Kodlama Materyalimi Tasarlıyorum
|
|
Bilişsel Alan
|
Sosyal Duygusal Alan
|
Psikomotor Alan
|
Dil Alanı
|
Özbakım Becerileri
|
|
Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm
üretir.
Göstergeleri:
Problemi söyler.
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
Çözüm yollarından birini seçer.
Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
Seçtiği çözüm yolunu dener.
Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
|
Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak
için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin
yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı
işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
|
Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren
hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Bireysel
ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri
yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri
yan yana dizer.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya
getirir.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
|
Kazanım 7:
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım 10: Görsel
materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
|
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.
Ev/okuldaki eşyaları toplar.
|
|
4.
Etkinlik Robot Sergisi ve Hikâye ile Kodlama Oyunu
|
|
Bilişsel Alan
|
Sosyal Duygusal Alan
|
Psikomotor Alan
|
Dil Alanı
|
Özbakım Becerileri
|
|
Kazanım 1:
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya
odaklanır.
Kazanım
2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Kazanım 10: Mekânda konumla
ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri:
Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere
yerleştirir.
Mekânda konum alır.
|
Kazanım 10:
Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası
sonuçları söyler.
|
Kazanım 1: Yer değiştirme
hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür.
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren
hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya
getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
|
Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:
Düz cümle kurar.
Bileşik cümle kurar.
Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.
Kazanım 6: Sözcük
dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder
ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını
söyler.
Kazanım 7:
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
|
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.
Ev/okuldaki eşyaları toplar.
|
|
5. Etkinlik Code.org Web 2.0
aracı
|
|
Bilişsel Alan
|
Sosyal Duygusal Alan
|
Psikomotor Alan
|
Dil Alanı
|
Özbakım Becerileri
|
|
Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm
üretir.
Göstergeleri:
Problemi söyler.
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
Çözüm yollarından birini seçer.
Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
Seçtiği çözüm yolunu dener.
Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
|
Kazanım 7: Bir işi ya da
görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba
gösterir.
Kazanım 10:
Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası
sonuçları söyler.
|
|
Kazanım 6: Sözcük
dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder
ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını
söyler.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin
anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
|
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.
Ev/okuldaki eşyaları toplar.
|
Yorumlar
Yorum Gönder